جام جهانی ۲۰۲۶ | توقف تیم ملی فوتبال ایران برابر ازبکستان | دو محروم و پنالتی سوخته-راهبرد معاصر
پیروزی دلچسب قطر پیش از بازی با ایران | توقف تیم عربی مقابل کره شمالی جان باختن دو گردشگر در دزفول بر اثر غرق‌شدگی جام جهانی ۲۰۲۶ | توقف تیم ملی فوتبال ایران برابر ازبکستان | دو محروم و پنالتی سوخته رضایت ایران و ازبکستان به تساوی در نیمه اول مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ | ایران ۱۰ نفره هم به ازبکستان نباخت انتخابی جام جهانی | ترکیب تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان اعلام شد عراقچی: ما آماده‌ایم، اسرائیل می‌تواند اراده ما را امتحان کند | هر چیزی مقاومت بخواهد فراهم می‌کنیم انفجار معدن سنگ در محور هفتکل ۳ مصدوم به جا گذاشت تاریخ و ساعت بازی ازبکستان و ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی موشک‌باران گسترده شمال اراضی اشغالی | هلاکت افسر صهیونیست افشاگری غضنفری از درخواست‌های نامتعارف وزرا برای تامین بودجه از محل صندوق توسعه ملی در دیدار رؤسای مجلس ایران و تاجیکستان چه گذشت؟ + عکس ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۴ | داوطلبان یک هفته فرصت دارند سازمان ملل: بیش از ۹۰۰ هزار نفر در لبنان آواره شده‌اند بن سلمان در دیدار با عراقچی: پادشاهی سعودی در مورد ایران مصمم است

جام جهانی ۲۰۲۶ | توقف تیم ملی فوتبال ایران برابر ازبکستان | دو محروم و پنالتی سوخته

تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار خود در مرحله سوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در شرایطی برابر ازبکستان به تساوی دست پیدا کرد که دو بازیکن خود را برای دیدار بعدی با قطر از دست داد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 10
کد خبر: ۲۵۹۸۰۹

به گزارش راهبرد معاصر، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در مرحله مقدماتی جام جهانی از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه امروز پنجشنبه در ورزشگاه بنیادکار شهر تاشکند برگزار شد که در پایان دو تیم با نمایشی دور از انتظار و کم رمق به تساوی بدون گل رضایت دادند. پ

این نتیجه در شرایطی رقم خورد که دو تیم در نیمه اول نمایش ضعیفی داشتند، اما در نیمه دوم ایران با از دست دادن یک بازیکن خود شرایط سخت تری داشت و توانست دروازه اش را بسته نگه دارد و با یک امتیاز از دیدار خارج از خانه آماده دیدار بعدی با قطر شود.

ترکیب ایران:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، صالح حردانی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس (۷۱- امید نورافکن)، علیرضا جهانبخش (۷۸- علی قلی‌زاده)، محمد محبی (۵۵- مهدی قایدی)، مهدی طارمی و سردار آزمون (۷۸- شهریار مغانلو).

ترکیب ازبکستان:

اوتکیر یوسوپوف، خسن‌الدین علی‌کولوف، عبدالقدیر خوسانوف، رستم‌جان آشورماتوف، فرخ سیفی‌اف (۴۶- خوجی‌اکبر علی‌جانوف)، شیرزود نصرالله‌اف، اوتابک شوکوروف، عادل‌جان خامروبکوف، جلال‌الدین ماشاریپوف، عباس‌بک فیض‌الله‌اف (۷۱- اوستون اورونوف) و الدور شومورودوف

احتیاط در شروع بازی

ملی پوشان کشورمان که در این دیدار قرمزپوش بودند دقایق ابتدایی را با احتیاط پشت سر گذاشتند و هر چند نیم نگاهی به دروازه حریف داشتند، اما در تلاش بودند با پاس‌های مطمئن و بدون اشتباه خود را به دروازه میزبان نزدیک کنند.

برتری فنی ایران بدون موقعیت جدی

شاگردان امیر قلعه نویی هر چند در دقایق ابتدایی بهتر از حریف ظاهر شدند و توپ را بیشتر در زمین به گردش در آوردند، اما نتوانستند از این برتری برای رسیدن به گل و ایجاد موقعیت خطرناک استفاده کنند. این روند تا دقیقه ۱۵ ادامه داشت و دو تیم بدون موقعیتی خاص به کارشان ادامه دادند.

افت عجیب دو تیم در دقایق پایانی نیمه اول

در شرایطی که دو تیم در ابتدای بازی هم نتوانسته بودند موقعیت خطرناکی را روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند، در دقایق میانی و رو به پایان نیمه اول هر دو تیم با بی میلی نسبت به حمله توپ را در مرکز زمین به گردش درآوردند و سعی داشتند با پاس‌های کوتاه میدان را در اختیار داشته باشند، اما اتفاق خاصی روی دروازه‌ها رخ نداد.

اخراجی که کار ایران را سخت کرد

ملی پوشان ایران که نیمه اول نتوانسته بودند نمایش قابل قبولی داشته باشند در دقایق ابتدایی نیمه دوم وضعیت دشواری پیدا کردند. در دقیقه ۵۶ این دیدار صالح حردانی با تکلی خشن که کف پای او روی ساق بازیکن حریف فرود آمد با کارت قرمز مستقیم داور از زمین اخراج شد تا تیم ملی کار سختی در دقایق باقی مانده داشته باشد.

دومین بازیکن محروم ایران!

در دقیقه ۶۶ این دیدار سامان قدوس که پس از اخراج حردانی به دفاع راست رفته بود، به دلیل دریافت اخطار مسابقه بعدی تیم ملی برابر قطر را از دست داد تا پس از صالح حردانی دومین بازیکنی باشد که دیدار بعدی تیم ملی را از دست داده است.

تعویض‌هایی برای بهتر شدن

کادر فنی دو تیم برای این که بتوانند به گل دست پیدا کنند در دقایق پایانی نیمه دوم تعویض‌هایی را انجام دادند. استون ارونوف بازیکن پرسپولیس یکی از این بازیکنان بود که برای ازبک‌ها به زمین آمد تا با استفاده از یک بازیکن کمتر حریف به گل برسند. در این ایران هم مغانلو، مهدی قایدی و قلی زاده به جمع سایر نفرات اضافه شدند.

بالاخره پنالتی گرفته شد

در شرایطی که دو تیم به برخی صحنه‌های رخ داده در محوطه جریمه اعتراض و اعتقاد داشتند که داور استرالیایی باید برای آنها پنالتی بگیرد، بالاخره در دقیقه ۹۰ در یک رفت و برگشت و زمانی که علی قلی زاده قصد داشت توپ را به سمت دروازه ببرد، توپ به دست آشور ماتوف برخورد کرد و داور اعلام ضربه پنالتی کرد.

بازبینی صحنه جنجالی و رد پنالتی

با این که داور استرالیایی ابتدا اعلام ضربه پنالتی کرده بود، اما پس از لحظاتی که بازیکنان ازبکستان اعتراض کردند برای بازبینی صحنه به کنار زمین رفت و تصاویر را چندین بار مرور کرد و در نهایت پنالتی را رد کرد تا بهترین فرصت ایران برای رسیدن به گل از دست برود.

تلاش‌هایی که بی ثمر ماند

در دقایق وقت اضافه که از سوی داور استرالیایی در نظر گرفته شده بود دو تیم تلاش‌هایی برای رسیدن به گل برتری داشتند، اما نتوانستند دروازه‌ها را به طور جدی تهدید کنند. در یکی از این صحنه‌ها ضربه سر سعید عزت اللهی را دروازه بان ازبکستان به کرنر فرستاد. در ثانیه‌های پایانی حملات ایران بیشتر بود، اما در نهایت دو تیم سومین تساوی خود در یک سال را رقم زدند تا هر دو تیم ۷ امتیازی شوند و مدعیان صعود از این گروه باشند. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده